Αναρτήθηκε από: Holly | Αυγούστου 1, 2010

το κολοκύθι μου

Σαββατοκύριακο στην πόλη.

Σάββατο. Πρωί. Είχα ανοίξει τηλεόραση και πέτυχα στο μέγκα μου, όχι ότι είναι δικό μου, όχι ότι  θα με χάλαγε να ‘ταν δηλαδή και να ‘χα στη δούλεψή μου ωραίους άνδρες, με το δέλτα κεφαλαίο, και εκατομυυυυύρια στις τσέπες, αλλά δεν, είναι που το λέει το προμόσιον του σταθμού, πέτυχα που λέτε, που λέω για να ακριβολογούμε, συνταγή με κολοκυθάκια από τον Βασίλη Καλλίδη. Πολύ συμπαθητικός ο Βασίλης, ωραίες συνταγές δίνει. Μπράβο Μπιλ ντάρλινγκ. Τώρα που είπα Μπιλ, χτες δεν παντρεύτηκε κι η Τσέλσι; «Βασιλικός» Γάμος της Αμερικής σου λέει. Κολοκύθια μπορεί να πει κάποιος. Πάλι τα κολοκύθια στο δρόμο μου. Στην κατασκήνωση γνωρίστηκαν τα παιδιά, εμένα η μάνα μου δεν με έστελνε κατασκήνωση μικρή και μπορεί να μου ‘κοψε καμιά τύχη σαν της  Τσέλσι τώρα, βασικά πιο τραγικό θα ‘ταν να ‘μουν αγόρι και να μου ‘κοβε καμια τύχη σαν του άντρα της Τσέλσι που βρήκε νύφη με μεγάλη μύτη, συγγνώμη προίκα ήθελα να πω. Μια νύφη για το γιογιο μας γίναμε.

Επόμενη μέρα. Πρωί. Έχω βγει έξω να αγοράσω την εφημερίδα της Κυριακής και δική μου βεβαίως. Στο απέναντι πεζοδρόμιο δυο μεγάλες ηλικιακά κυρίες, που αν διάβαζαν τώρα το μπλογκ μπορεί να παρεξηγούνταν με το «μεγάλες», μπορεί και όχι γιατί τα χρόνια σου είναι το κέρδος σου, έτσι το βλέπω εγώ συνήθως, με τις μέρες μου δηλαδή και με την μυωπία μου που πρέπει να έχει ανέβει τώρα, όχι τωρα-τωρα που γράφω, 11:24, αλλά αυτήν την περίοδο, συζητούν λοιπόν για το τι τρώει ο σκύλος της μιας. «Α, εγώ του δίνω φασολάκια και μπάμιες και κολοκυθάκια!» Να τα, τα κολοκύθια πάλι. Ενας σκύλος που έτρωγε κολοκύθια. Όπως λέμε, «ένας ναύτης που έτρωγε σπανάκι». Εκείνη την ώρα την καλή μού ήρθε στο νου ο Ποπάϋ και μετά η έκφραση «είσαι για μένανε το κολοκύθι μου», ναι την έχω πει σε άνθρωπο, όχι σε σκύλο ούτε στον Ποπάϋ, και εννοούσα κάτι που το θες αλλά σε τσιτσιρίζει και λίγο ταυτόχρονα, είσαι για μένα η εξάρτησίς μου βρε αδερφέ, τώρα με το κολοκύθι έμπλεξα κι εγώ την εξάρτηση; Ναι, με το κολοκύθι, και δεν ξέρω πως μπορεί να το πήρε ο άλλος τότες. Τα λέω αυτά εγώ τα πρωτοποριακά μαγειρικά γιατί τι σόι cooks προσπαθούμε να είμαστε; Υπάρχει άλλωστε σύνδεση ανάμεσα στο φαγητό και την ερωτική επιθυμία κι εκδήλωση, πέρα από τις μαγικές και καλά αφροδισιακές τροφές στις οποίες δεν πιστεύω, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, μιλώ για τον θαυμασμό κι την κατάκτηση. Λέμε ας πούμε «θα την πιω στο ποτήρι», «θα σε φάω», κτλ. Κι ύστερα; Ύστερα από αυτό, τον/την τρως αν έχουν πάει όλα καλά και τρώτε μαζί κολοκύθια ή αλλιώς τα τρως μόνος σου, μην σκιάζεσαι, όπου να ‘ναι θα τα φας κι εσύ μαζί με κάποιον, κολοκύθια σκέτα ή κολοκύθια με τη ρίγανη. «Κολοκύθια με τη ρίγανη», αυτή η φράση έχει μια κάπως πιο αρνητική χροιά, «βλακείες κι αρλούμπες» σαν να λέμε, μμμμμ κάπως θα βγήκε, όπως όλα σε αυτήν τη ζωή,  πρέπει να το ερευνήσω. Έχω να δηλώσω πάντως ότι εμένα μου αρέσουν πάρα πολύ τα κολοκύθια με τη ρίγανη. Τους πάει. Πως να το κάνουμε; Με τούτα κι με κείνα, έφτασα στο σπίτι και στο πόιντ, θυμήθηκα μια ενδιαφέρουσα συνταγή που είχα διαβάσει και αποφάσισα να την μοιραστώ  μαζί σας. Έτσι, γιατί πολύ λόγος έγινε για τα κολοκυθάκια και σαν να σας άνοιξε η όρεξη.

Να ζήσεις, Τσέλσι,

και χρόνια πολλά

σε όλον τον κόσμο

με ωραία φαγιά!

Ψήφο εμπιστοσύνης στα κολοκυθάκια! Και στον σκύλο που συναντηθήκαμε τυχαία σήμερα και μου άρεσε πολύ, ας τον πω «Λούη». 

Την κολοκυθιά θα την παίξουμε;..

Καλό Μήνα!

Καλή Μας Απόλαυση!

Τάρτα με κολοκυθάκια, κατίκι και άνηθο Προετοιμασία: 15΄, Προετοιμασία για τη ζύμη (+ αναμονή): 45΄ – 1 ώρα, Ψήσιμο: 40΄ – 45΄

Υλικά (για 6 – 8 μερίδες):

Για τη ζύμη μπριζέ με ελαιόλαδο:

250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
100 ml ελαιόλαδο + 1 κουτ. σούπας για την ταρτιέρα
50 ml γάλα
1 αυγό, κατά προτίμηση βιολογικό, ελαφρώς χτυπημένο
1/2 κουτ. γλυκού αλάτι
1 κουτ. γλυκού ρίγανη ξερή τριμμένη

Για τη γέμιση:

4 μεγαλούτσικα κολοκυθάκια, τριμμένα στον τρίφτη
τα φύλλα από 1 ματσάκι ρόκα, ψιλοκομμένα
250 γρ. γιαούρτι στραγγιστό
300 γρ. κατίκι Δομοκού ή τσαλαφούτι
2 αυγά (κατά προτίμηση βιολογικά)
τα φυλλαράκια και τα τρυφερά κοτσάνια από 1/2 ματσάκι άνηθο, ψιλοκομμένα
1/3 κουτ. γλυκού μοσχοκάρυδο, τριμμένο
αλάτι, πιπέρι

Διαδικασία:

Ζύμη: Κοσκινίζουμε το αλεύρι. Το βάζουμε σε ένα ταψί και προσθέτουμε το ελαιόλαδο. Με τα δάχτυλα τρίβουμε το αλεύρι με το ελαιόλαδο, έτσι ώστε να αποκτήσουμε μια θρυμματιστή ζύμη. Προσθέτουμε το γάλα, το αυγό, τη ρίγανη και το αλάτι και δουλεύουμε το μείγμα μέχρι να ομογενοποιηθεί κάπως. Δεν επιμένουμε στο ζύμωμα. Μαζεύουμε το ζυμάρι σε μπάλα, το τυλίγουμε με μεμβράνη και το βάζουμε στο ψυγείο να ξεκουραστεί για τουλάχιστον 30 λεπτά.

Γέμιση: Στύβουμε τα τριμμένα κολοκυθάκια με τα χέρια για να φύγουν τα πολλά υγρά τους. Σε ένα μπολ χτυπάμε τα αυγά με το γιαούρτι και προσθέτουμε το κατίκι ή το τσαλαφούτι, συνεχίζοντας το χτύπημα. Προσθέτουμε τα κολοκυθάκια, τη ρόκα, τον άνηθο, το μοσχοκάρυδο και αλατοπίπερο και ανακατεύουμε.

Προθερμαίνουμε το φούρ­νο στους 200° C. Σε μια λαδωμένη στρογγυλή ταρτιέρα διαμέτρου 28 εκ. ή σε μακρόστενη παραλληλόγραμμη, απλώνουμε με τα δάχτυλά μας τη ζύμη, καλύπτοντας τόσο τον πυθμένα όσο και τα τοιχώματα του σκεύους. Τρυπάμε τη ζύμη με ένα πιρούνι σε διάφορα σημεία και τη γεμίζουμε με το μείγμα της γέμισης. Ψήνουμε για 40 – 45 λεπτά. Αν πριν ολοκληρωθεί το ψήσιμο η επιφάνεια της τάρτας έχει ροδίσει αρκετά, καλύπτουμε με λαδόκολλα και συνεχίζουμε το ψήσιμο κανονικά.

Τι πίνουμε

Ενα τραγανό, αρωματικό λευκό ξηρό κρασί από Μοσχάτο, από τη Σάμο ή τη Λήμνο.


Responses

  1. Τα κολοκυθάκια δεν μου αρέσουν απλά.. τα λατρεύω σε όλες τις παραλλαγές!

    Γεμιστά με σάλτσα αυγολέμονο
    Στην πίτα με μπόλικο άνιθο
    Κολοκυθοκεφτέδες
    Στην κατσαρόλα «τουρλού» με μελιτζάνες και διάφορα λαχανικά

    μιαμ μιαμ :)

    Ορίστε και μια δικιά μου αγαπημένη συνταγή
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=151492

    Επίσης θυμήθηκα τις άλλες τις κολοκύθες τις μεγάλες και πορτοκαλί…!
    Προσφάτως είχα και μια κουβέντα στο κατά πόσο είναι «χρήσιμες» αυτές
    στο φαγητό και όχι μόνο (συμπληρώνω τώρα)

    Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη αφήνεις το κουρσάκι στο γκαράζ
    Κάνεις την κολοκύθα άμαξα: οικονομική και οικολογική
    3 ευρώ να πάει και 3 ευρώ να έρθει

    Μπορεί να βρεις και τον Ποπάϋ στο δρόμο να κάνει ωτοστόπ :-p

  2. @Holly: Όταν σε δω θέλω ένα κομμάτι πίτα και οπωσδήποτε ένα ποτήρι κρασάκι από αυτό που περιγράφεις….

    @Creme: Κολοκύθα και Ποπάϋ μαζί? Μήπως ετοιμάζεις καμιά συνταγή με σπανάκι?


Σχολιάστε

Kατηγορίες

